Aktualności

Strona główna > Aktualności

Koparka dwudrogowa UNAC 22TRR w ofercie Bergerat Monnoyeur

10.09.2013

Gama maszyn oferowanych przez Bergerat Monnoyeur powiększyła się o dwudrogową koparkę UNAC 22TRR. Jest ona przeznaczona do wykonywania różnorodnych prac ziemnych i przeładunkowych bezpośrednio z toru kolejowego.

 

 

Maszyna UNAC 22TRR powstała na bazie koparki CAT, z zachowaniem oryginalnej kinematyki wysięgnika. Jazdę po torach umożliwiają dwie osie szynowe napędzane silnikami hydrostatycznymi. Takie rozwiązanie eliminuje zużycie ogumienia i zapewnia odpowiednią przyczepność bez względu na warunki atmosferyczne. Maszyna może się więc przemieszczać bardzo płynnie i osiąga wysoką prędkość - nawet 23 km/h. Wjazd na tory oraz sprawne poruszanie się poza szlakami kolejowymi umożliwia podwozie kołowe z napędem obu osi. Przednia oś jest skrętna i może oscylować w zakresie +/-9o.

Innymi modyfikacjami niezbędnymi do pracy na torach było m.in. zwiększenie masy maszyny oraz zmiana układu przeciwwag, bo choć podłoże szynowe jest nieporównywalnie stabilniejsze od gruntowego, to punkty podparcia koparki są umieszczone znacznie bliżej wzdłużnej osi maszyny. Przy takich zastosowaniach istotną rolę odgrywa system bezpieczeństwa wysięgnika z ograniczeniem ruchu przy pracy pod liniami energetycznymi oraz blokada obrotu wieżyczki w celu zapewnienia przejezdności na sąsiednim torze. Dwuosobowa kabina w wersji Luxury/Comfort ogranicza hałas dochodzący do operatora, ma system ogrzewania i klimatyzacji. Zajęcie odpowiedniej pozycji i wielogodzinną pracę ułatwia regulowana kolumna kierownica oraz komfortowy fotel z zawieszeniem pneumatycznym uwzględniającym masę ciała. Wyposażenie koparki obejmuje ponadto rozbudowany system wizualizacji z trzema wyświetlaczami, które pozwalają na wygodną obserwację niewidocznych stref, a jednocześnie informuje operatora o przeciążeniu i ryzyku przewrócenia maszyny.

Mimo licznych zmian, maszyna nadal oferuje możliwości robocze oryginalnej koparki. UNAC 22TRR zapewnia udźwig 6 t przy wysięgu do 4,5 m od osi toru (również na przechyłach), dzięki czemu doskonale spełnia potrzeby i oczekiwania branży kolejowej. Ponadto istnieje możliwość stosowania typowego osprzętu do koparek (w tym ciężkiego) oraz osprzętu do typowych prac szynowych. Do jej napędu jest stosowany silnik wysokoprężny CAT C4.4 z technologią ACERT, zapewniający moc 108 kW (147 KM). Maszyna została dopuszczona do jazdy w najbardziej restrykcyjnych sieciach kolejowych. Ważną zaletą koparki dwudrożnej UNAC 22TRR jest również zachowanie oryginalnej gwarancji Caterpillar oraz znakomita opieka posprzedażna w postaci serwisu UNAC i Bergerat Monnoyeur.

powrót

2